Kaupallinen yhteistyö
Fitnesstukku

Ruokavalio

Pussidieetit, vähähiilihydraattinen ruokavalio eli karppaus, gluteeniton ruokavalio sekä monet muut kaikenmailman dieetit. Olet joko kokeillut jo kaiken tai vain lukenut netistä laihdutusvinkkejä. Laihduttajan ruokavalio – onko sitä edes olemassa? Kyllä on – säännöllinen ateriarytmi ja terveellinen ruokavalio kulkevat käsi kädessä laihdutuksen kanssa. Tämä taroittaa, runsaasti kasviksia lautaselle ja nauttiminen ruoasta hyvällä omatunnolla. Moni lähtee laihduttamiseen väärällä mielikuvalla – syö vähän, liiku paljon. Tälläinen kituuttaminen sekä syömisen liiallinen kontrollointi ei kuitenkaan ole oikotie laihtumiseen, sillä niin oudolta kuin se kuulostaakin laihduttamisen tärkein kulmakivi on säännöllinen syöminen. Oikeanlaista ruokavaliota miettiessä onkin hyvä kiinnittää huomiota siihen millaisella rytmillä ja ruokamäärällä päästään siihen tulokseen, että nälkä ei pääse kasvamaan liian suureksi. Kova nälkä johtaa useimmiten vain mielitekoihin se taas johtaa turhaan naposteluun. Tämä korjataan helpoten syömällä kunnon aamiainen, lounas sekä tihennetään ateriarytmiä.

Vinkit ruokavalioon laihduttajalle:

Ateriavälit – pyri 3-4 tunnin ateriaväleihin
Kaksi kunnon ateriaa, lounas ja päivällinen
– kunnon aterioitten puuttuessa tulee helposti napsittua niiden tilalla mieleisiään herkkuja.
Lounas ja päivällinen kannattaa syödä noin 2-4 tuntia ennen liikuntaa.
-Harjoitusta ennen voi nauttia pienemmän välipalan sekä muistaa, että lihasten energiavarastot tankataan täyteen liikuntaa edeltävillä aterioilla.
Liikunnan jälkeen seuraava ateria nautitaan tunnin kuluttua harjoittelun päättymisestä.
– Tämä olisi hyvä olla monipuolinen kunnon ateria
– Jos ennen liikuntaa on syöty jo päivällinen, liikunnan jälkeinen ateria voi vaihtoehtoisesti olla kunnon iltapala.
– Jos taas liikunta sijoittuu aamulle, liikunnan jälkeen voi syödä toisen aamiaisen tai reilun välipalan.

Lisäravinteet saat kätevästi Fitnessfirstiltä tai Fitnesstukulta.

Kaupallinen yhteistyö
Puhti